Holy Spirit power - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Zuid-Afrika gangers CBC Nederland - WaarBenJij.nu Holy Spirit power - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Zuid-Afrika gangers CBC Nederland - WaarBenJij.nu

Holy Spirit power

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Zuid-Afrika gangers

22 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wauw, wat was het weer een geweldige dag! Vanmorgen werd ik al wakker met de gedachte dat God deze dag grote dingen ging doen. Ik zag dat er wonderen gingen gebeuren en dat de goedheid van God heel krachtig aanwezig zou zijn deze dag.
Aan het ontbijt hebben we al voorbede gedaan voor de dag die komen ging, we dankten God voor alle mooie wonderen die al gebeurd waren en voor al zijn zegen die we al gezien hebben. Ook zegenden we de dag met kracht en wijsheid, en voorziening in alles wat we nodig hadden in Jezus naam.
Na het ontbijt gingen we naar de Ark, voor mij begon daar de dag rustig. In de morgen heb ik met het aanbiddingsteam kinderliedjes voorbereid voor de kinderdienst van vrijdagmorgen. Dit ging heel voorspoedig, de liederen waren snel doorgenomen, dus konden we lekker pauze nemen in de lekkere Afrikaanse zon, met een Afrikaanse koffie en een lekker Afrikaans koekje.
's middags had ik vrij van het voetballen met de tieners om mijn praatje in de avond voor te bereiden. Ik zou eerst deze avond niet spreken, omdat ik echt geen idee had waar ik over moest praten. De Heilige Geest dacht hier anders over, want gisteravond na de aanbidding met de New Jerusalem Boys vertelde Hij me dat ik over aanbidding mocht spreken. God liet me toen ook zien dat er bijzondere wonderen gingen gebeuren en dat Zijn kracht heel sterk aanwezig zou zijn, een goed vooruitzicht dus. De voorbereiding ging erg voorspoedig en Geestgeleid, en al snel had ik een heel praatje over aanbidden in Geest en waarheid op papier.
's avonds was het dan eindelijk zover, samen met Mees ging ik naar de New Jerusalem boys, samen hebben we van tevoren gebeden, we spraken uit dat de kracht er zou zijn, en dat ons eigen denken niet in de weg zou staan. Toen de jongens allemaal binnen waren begonnen we met de aanbidding, deze was heel anders dan normaal. Meestal wordt er namelijk acapella gezongen, met hard geklap in de handen, maar vanavond hebben Mees en ik de aanbidding geleid, met zang en gitaar. Het was bijzonder om te zien hoe de jongens vol overgave meezongen tot eer van God, dat raakte me. Na de aanbidding mocht ik spreken, ik heb aanbidding in Geest en waarheid behandeld, met als slot het aanbidden in de Geest, ofwel het zingen in tongen. Terwijl ik mijn gitaar stemde, bad Meest voor de vrijzetting van het spreken in tongen bij de jongens, de kracht van de Geest was letterlijk voelbaar. Na het gebed leidden wij de jongens weer in aanbidding en zongen het lied "How great is our God" van Chris Tomlin en Na een couplet of twee begonnen we met zijn allen hard in tongen te zingen. Later hoorde ik van een jongen dat de kracht van God zo sterk, dat hij bijna moest zingen in tongen, maar dat hij een blokkade ervoer in zijn lichaam, daar hebben we dus gelijk voor gebeden waarna deze jongeman gelijk in tongen bad. We mochten nog voor meer jongens bidden, waarbij de gave van tongen massaal werd vrijgezet. Er genazen weer verschillende jongens, waarvan ook een jongen met hoofd en kiespijn. Er waren ook nog meer jongens die we mochten bekrachtigen met het vuur van de Geest.
"Kort"om, het was weer een geweldige avond waarin God zijn Woord bekrachtigde met wonderen en tekenen, en dit is nog maar een piepklein stukje van wat er vandaag allemaal is gebeurd!

Ik ga nu slapen en God is goed!

Matthijs

  • 22 April 2015 - 22:52

    Adriana Marges:

    Dag Matthijs en Mees,
    Bedankt voor het geweldige verslag.
    How great is oer God.
    Zegen voor heel het team en ons gebed.
    Shalom,
    Jacques en Adriana

  • 23 April 2015 - 07:42

    Zuid-Afrika Gangers CBC Nederland:

    Holy spirit power, zeg dat wel! Ook bij de New Jerusalem girls hadden krachtige tijd van bediening. We hadden een aanbiddingsmiddag gepland en omdat we het thema doop in de HG daarbij vonden passen, gaven we daar uitleg over, over het belang daarvan, en gingen we vervolgens bidden met de dames, die de doop in de HG graag wilden ontvangen, terwijl ik op de achtergrond piano speelde. Wat er vervolgens gebeurde is denk ik het best te omschrijven als een geestelijke explosie. Sommige vrouwen begonnen luid in tongen te spreken, andere vielen in de geest en weer andere begonnen te manifesteren. We merkten dat velen bevrijd moesten worden van demonen die hun blokkeerden om de doop in de HG ontvangen en/of in tongen te spreken. Sommige vrouwen die aanvankelijk niet op de oproep reageerden, kwamen later na voren en met andere hebben we later die avond gebeden, daar was het beeld hetzelfde als die middag. Kun je nagaan hoe zeer de satan zich bedreigd voelt door mensen die de doop in de HG ontvangen en dat probeert te bestrijden. We hebben aardig wat demonen uitgeworpen, het koninkrijk van de duisternis schudt(t/de) op zijn grondvesten. Ikzelf werd ook aangevallen in mijn denken. Ik begon mezelf met anderen te vergelijken en te denken dat dat wat ik deed niets voorstelde. Dat wat ik deed niets bijdroeg. Na daar met Greta over gepraat te hebben nam ik het besluit om er gewoon voor te gaan die avond. En het bovenstaande was het resultaat.
    Juliette

  • 23 April 2015 - 08:40

    Olof Velt:

    Wat een zalving van God die stroomt. Wat wil God toch veel doen als wij naar Hem luisteren en meebewegen met de Heilige Geest. En wat maken jullie allemaal een verschil op plaatsen waar het Licht zo nodig is.

    hartelijke groet, Olof

  • 23 April 2015 - 10:08

    Bert Loonstra:

    Geweldig wat de Heilige Geest door jullie heen doet! Bedankt voor het delen van je ervaringen, het is ook bemoedigend voor ons!

  • 23 April 2015 - 16:25

    Adriana Marges:

    Lieve Zussen,
    Nu even een briefje aan de dames.
    Wat geweldig wat de Heer door jullie heen mag doen.
    Julliette ..wat mooi die openheid we zijn altijd gave voor elkaar
    Nog een paar vregdevolle dagen toegewenst we blijven jullie nabij.
    Lieve Anet hartelijke groeten en Gods zegen en tot eind juni
    Liefs en Shalom,
    Jacques en Adriana

  • 23 April 2015 - 19:22

    Jeroen:

    Wow! Go(e)d bezig!!

  • 23 April 2015 - 22:29

    Maaike:

    We hebben een grote God. Wat een voorrecht om Hem te mogen dienen! Zo te lezen hebben jullie het goed, daar op de Ark. Nog een paar dagen, nog een paar keer er lekker tegenaan en je laten leiden door de Heilige Geest. Veel plezier en zegen van Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zuid-Afrika gangers

Actief sinds 04 April 2015
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 10376

Voorgaande reizen:

12 April 2015 - 27 April 2015

Missionstrip Zuid-Afrika CBC Nederland 2015

Landen bezocht: