Zaterdag 18 april 2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Zuid-Afrika gangers CBC Nederland - WaarBenJij.nu Zaterdag 18 april 2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Zuid-Afrika gangers CBC Nederland - WaarBenJij.nu

Zaterdag 18 april 2015

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Zuid-Afrika gangers

18 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

(Weer vroeg op gestaan en vroeg gegeten)

Vroeg in de morgen zijn we met de auto’s naar een klein trein perron gereden genaamd: “Eerste Rivier”. Op het perron ontmoete we de groep van de “Mens Ark”, 10 jonge mannen en de Leiders Arthur & Joan. Na kaartjes gekocht te hebben gaan we heel hard a capella zingen op het perron en daarna de trein in naar Cape Town. Liederen als “Ek en my huis, ons sal die Here dien“. We zingen in de treincoupé en mensen beginnen spontaan mee te zingen. We knopen gesprekjes aan en tussen het zingen door geven jonge mannen van de mannenark hun getuigenis. Hoe ze in de problemen zaten van verslaving en armoede. En hoe Jezus hen vrijgezet heeft.

Het was heel krachtig en voor veel mensen mochten we bidden. In Cape Town aangekomen gingen we zingen op het perron. Daarna wandelden we door het winkelcentrum en liepen we naar het busstation, daar waren veel zwervers, we deelden brood uit, maakten met hen een praatje en baden voor hen. Op het marktplein deden we hetzelfde.

Tussen de middag gingen we naar “The Compagnie Garden“ in Wale Street. Daar hebben we lekker in de zon of de schaduw gezeten en hebben gesprekken gevoerd met de mannen van de mensark. Dit was ook heel goed om te luisteren, elkaar te spreken en te bemoedigen.
Pastor Jack en Isabel kwamen en gingen met ons naar “Kirstenbosch Botanische Gardens“. Daar hebben we heerlijk gewandeld vele mooie planten en bomen gezien. Er was behoorlijk hoogte verschil en er waren mooie vergezichten.

Daarna vertrokken we naar “Sea Point“. Boven op de berg stond het verkeer volkomen vast. We zijn uitgestapt en hebben mooie foto’s gemaakt van de zonsondergang in de Atlantische oceaan. Vanuit dit punt konden we ook heel goed Robbeneiland zien liggen (je weet wel: daar waar Nelson Mandela lange tijd gevangen heeft gezeten).

Aan het begin van de avond zijn we aangekomen bij “Waterfront “. Mensen, wat een verschil tussen rijk en arm. Hier zie je alle luxe van de wereld. Een super mooi winkelcentrum, alles super schoon. Een haven, dure boten. Vele restaurantjes. Een uitgebreid uitgaansleven. Eerst hebben we wat winkels bekeken en daarna zijn we gezellig gaan eten. Met een band die speelde heel dicht bij onze tafel. De muziek en zang was wel goed, maar we konden elkaar bijna niet meer verstaan. Het eten was super en we gingen laat naar onze slaapplek.

• 19 April 2015 - 22:03

Hans Baksteen:

Mooi verslag Cor! Leuk om jullie zo te kunnen volgen in wat jullie doen!

• 19 April 2015 - 22:24

Dinie Grootendorst:

Fijn, dat we door jullie berichten op de hoogte gehouden worden. We denken ook hier aan jullie.

• 19 April 2015 - 22:35

Opa Vogelzang:

Hallo Corien

Wat een belevenis maak jij daar mee,het verschil tussen arm rijk wat hebben wij het dan toch goed
    De omgeving met de prachtige planten en de mooie natuur dat is iets waar jij ook zo van houd
    We volgen je iedere dag ,en de fotosvinden we ook prachtig.
    Tot de volgende keer maar weer.
    Groetjes Pa

• 19 April 2015 - 22:42

Jan:

Geweldig om jullie belevenissen zo vanuit Sighisoara te volgen, indrukwekkend en vele goede herinnering bovenbrengend van mooie bezoeken daar. Doe ze allen de groeten daar van het Roemenie team. Mooie tijd(en) nog! Stay blessed!!

• 19 April 2015 - 23:12

Lieve broers en zussen,
    We zien dat jullie genieten en de Liefde leven.
    God is geweldig met zijn kinderen die zo dienstbaar zijn.
    Nog een paar vruchtbare dagen toegewenst.
    Wij zaaien met gebed,Alleluja.
    Shalom,
    Jacques en Adriana

• 20 April 2015 - 07:15

Dag Cor met je grote Hart,
    Gisteren iets vergeten je krijgt nog de hartelijke groeten van Moeder Overste.

• 20 April 2015 - 07:15

Dag Cor met je grote Hart,
    Gisteren iets vergeten je krijgt nog de hartelijke groeten van Moeder Overste.

• 20 April 2015 - 12:54

Piet En Els:

Lief Zussie
    Wat een missie,alles komt aan bod.