Woensdag 15-04-2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Zuid-Afrika gangers CBC Nederland - WaarBenJij.nu Woensdag 15-04-2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Zuid-Afrika gangers CBC Nederland - WaarBenJij.nu

Woensdag 15-04-2015

Door: Mees

Blijf op de hoogte en volg Zuid-Afrika gangers

15 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanochtend hebben we eerste heerlijk met zijn allen ontbeten.
Onder het ontbijt hebben Gretha en ik een stukje gedeeld uit de bijbel en hebben we samen met Matthijs de Heer aanbeden, daarna hebben we allemaal gebeden voor de dag en zo ging onze fantastische 3de dag in zuid Afrika van start.
Vandaag gingen de meiden naar de new Jesualem girl om daar te dienen en mijn team (Cor, Mattthijs & Henk) ging naar de new Jerusalem boys om mee te draaien met hun Bijbelstudie.
Het was een geweldige Bijbelstudie pastor Noel sprak over gebed, eenheid in het lichaam en over christelijke relaties aangaan.
Ik ben ervan overtuigd omdat de New Jerusalem boys uit een drank of drugs verleden komen dat dit super belangrijk is, het was geweldig!
In het begin van de middag hebben Annet en ik boodschappen gedaan ook een hele leuke ervaring toen we aan de andere kant van het pand de auto aan het zoeken waren en hem niet konden vinden omdat we aan de verkeerde kant zochten 
Daarna zijn we terug gegaan naar de Ark en heeft ons team gevoetbald met de tieners van de ark en ongeveer 60 kinderen van rond de 7 jaar.
in de avond mocht ik getuigen bij de New Jerusalem boys, ik vond dat super mooi om te doen omdat ik zelf uit een soortgelijk verleden komt als die jongens.
Ik heb ongeveer een half uurtje verteld over mijn verleden en wat de Heere Jezus in mijn leven heeft gedaan en daarna hebben ik, Matthijs, Cor & Henk voor ongeveer 15 jongens voor o.a. bevrijding gebeden het was fantastisch wat een mooie avond God is goed 
Daarna zijn we met Jack een ijsje wezen eten bij de wympies dat was een mooie afsluiting van de avond.

Groetjes Mees

  • 16 April 2015 - 07:17

    Hans Baksteen:

    Hoi Mees,

    Mooi om jullie ervaringen te lezen. Vandaag - geloof ik - het eerste verslag vanuit mannenperspectief?! Gaaf om te horen hoe jullie hebben kunnen getuigen en hebben kunnen bidden voor de New Jerusalem Boys. God is goed en die boodschap van genade hebben we allemaal hard nodig, ook deze NJ boys.

    Veel zegen verder en ik zie uit naar veel bovennatuurlijke gebeurtenissen! Hartelijke groet aan iedereen, Hans

  • 16 April 2015 - 08:06

    Zuid-Afrika Gangers CBC Nederland:

    Ook bij de New Jerusalem was het erg bijzonder. Greta introduceerde ons en vertelde een beetje wat we kwamen doen. Daar na stelden we ons zelf voor. Daarna stelden de meisjes en vrouwen zich voor en waren tot onze verrassing zeer open en vertelden hun hartverscheurende levensverhalen, waarbij sommigen huilden en Shamae diende hun door een zakdoekje te geven. Toen we de gelegenheid voor vragen gaven, vroeg een meisje - heel tekenend - hoe je jezelf vergeeft. Daarna zongen we een liedje voor ze, waar zij dat eens dunnetjes, op z'n Afrikaans over. Daarna hebben we de middag afgesloten met gebed en voordat weg gingen gaven we ze nog een hug. s 'Avonds zijn Anne, Coriena, Wendelijn en Margriet terug gegaan voor 1 op 1 gesprekken en hebben verschillende meisjes mogen bedienen. Een meisje bevrijd van en demonstraties en een ander ontdekte dat de Heilige Geest ondanks haar fouten nog steeds in haar woont en sprak opnieuw in tongen.
    Het voor mij ook een leerzame dag waarin ik mezelf tegen kwam. Ik mag leren dat ik afhankelijk ben van God en niet van de hoeveelheid slaap die ik wel of niet heb gehad. Ook mag ik een dans maken en aanleren aan de kinderen, zodat ze die morgenochtend in de kerk kunnen opvoeren. Ik voel me totaal incompetent, maar God gaat het doen!
    Juliette

  • 16 April 2015 - 08:24

    Bert:

    Juliette, bedankt voor je verslag! Mooi geschreven vanuit een bewogen hart. En dat hebben al die NY girls zo nodig!
    Laat jezelf ook zegenen in deze bijzondere weken; geniet maar gewoon van alles wat je ontvangt.

  • 16 April 2015 - 12:25

    Els En Piet Vd Velde:

    Lief Zussie
    Jij gaat gewoon door met de Lovelijn daar,staan wij helemaal achter hoor.

  • 16 April 2015 - 16:13

    Jeroen:

    Mooi om te lezen! Keep up the good work! God bless you!

  • 16 April 2015 - 18:49

    Rob:

    Voor het geval jullie het nog niet in de gaten hebben: Op het moment van dit schrijven was het dagboek 1101 keer bekenen!!!

  • 16 April 2015 - 20:35

    Anje:

    Mees, dank voor je verslag van de 3e dag, we leven hier op school zo mee! Alles wordt hongerig gelezen en gedeeld en de laatste nieuwtjes direct doorgegeven. Zo mooi wat je schrijft! Over alles wat jullie mogen en kunnen doen, en jou getuigenis!! Alles maakt God groot. Geen woord zal leeg terugkeren Mees, zonder dat het zijn doel heeft bereikt. Er vaar zo Gods liefde en genade voor jullie. Weet je gedragen en vertrouw elke dag op zijn liefde, ben trots op jullie!

  • 16 April 2015 - 22:03

    Adriana Marges:

    Lieve broers en zussen,
    Een beetje laat met mijn reactie,ik kon het eerst niet vinden.
    Prachtig wat de Heer door jullie aan het doen is.
    Moge de vrede en de vreugde des Here jullie kracht zijn en blijven.
    Liefs en Shalom,
    Jacques en Adriana

  • 16 April 2015 - 23:02

    Mascha:

    Hallo CBC-ers afdeling South Africa. Machtige mannen en vrouwen van God. God doet herstellend werk waar jullie komen. Als jullie er alleen al zijn, die liefde van God. De zuid afrikanen ervaren zomaar dat God nog steeds voor hun is....er komt weer geloof. Ze ontvangen weer liefde van hun Vader. Echt speciaal om dit allemaal mee te maken he?! Vanuit nederland...Bedankt voor jullie verhalen, Julliëtte en Mees, en een groet!

  • 17 April 2015 - 10:20

    Elly:

    Geweldig wat jullie daar doen.
    De liefde en aandacht die jullie geven is heel belangrijk voor hun.
    enne Wimpies is lekker he?
    heel veel plezier nog daar, groeten aan iedereen.
    liefs Elly

  • 17 April 2015 - 16:26

    Liesbeth:

    Mooi verslag Mees. Tof dat je je getuigenis kon delen daar! En gelukkig hebben jullie de auto toch nog gevonden.

  • 22 April 2015 - 09:29

    Nely Glas Jong :

    Lieve Greta even een lieve groet van Mij, je Ma doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zuid-Afrika gangers

Actief sinds 04 April 2015
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 10372

Voorgaande reizen:

12 April 2015 - 27 April 2015

Missionstrip Zuid-Afrika CBC Nederland 2015

Landen bezocht: